martes, 15 de noviembre de 2011

Visita a un centre representatiu

El Sagrer (façana principal)
El centre que he visitat és El Sagrer, situat al barri de La Sagrera.

La implicació que hi ha per part dels pares i mares (AMPA). Gràcies a ells els nens tenen una bibliotecària unes hores a la setmana per a que els infants vagin a la biblioteca al menys una hora a la setmana. També tenen una mestra de plàstica. S'encarreguen, també, d'escollir els monitors tant del migdia com els del matí (acollida). A educació infantil cada dia acompanyen i recullen als seus fills/es a la classe i a primària els van a recollir divendres a la tarda. Ens comenten que, tot i l'enrenou que es genera, val la pena aquest contacte amb els pares.
Missatge dirigit als pares a la porta d'una aula

És un centre amb alumnat sord. Hi ha que fan escola compartida i van a El Sagrer dos o tres dies i la resta van a un centre d'educació especial. Per part del claustre tenen MAILL (mestre d'audició i llenguatge) i per part del departament d'educació tenen logopedes que estan amb els infants unes hores a la setmana en funció de la sordesa d'aquest. Amb aquests alumnes la prioritat del centre és més la socialització i no pas l'aprenentatge curricular.

Consideren que tots els adults del centre eduquen (des del cuiner, la secretaria, el conserge, els monitors, els mestres, els pedagogs) i s'han de sentir part de la tribu. La tribu educa.
Racó d'experimentació

Al parvulari tenen racons d'experimentació, d'art, de joc simbòlic, jocs compartits i construccions. A l'inici i al final dels racons fan la rotllana de benvinguda i de retorn, respectivament.

Treballen l'apadrinament de lectura. Un alumne de P5 amb un de 6è, 30 minuts setmanals es troben a la biblioteca i llegeixen i a part fan una sortida amb transport públic on el padrí s'ha de fer càrrec del fillol.

A primària treballen per projectes, aquí en teniu alguns exemples:
Projecte Figura Humana
Projecte de la Pedra
                                                
Balena a tamany real
  


No hay comentarios:

Publicar un comentario